Мабуть, кожен і кожна з нас бодай раз у житті стикалися з тим, що в різних соціальних мережах до вас «просяться у друзі» або зовсім незнайомі люди або ж знайомі, з якими ви вже давно товаришуєте віртуально. Ось тільки ці акаунти виявляються фейковими.
Загалом спочатку визначмо види фейкових акаунтів.
– Боти. Це профілі, які зазвичай створюються для просування сайту або сервісу. Також ботами наповнюють групи з метою створення ефекту масовості. Боти не приносять користі для вашого облікового запису, вони спамлять в стрічці і можуть бути джерелом поширення шкідливої інформації.
– «Розумні» боти. На відміну від звичайних ботів, вони коментують пости, публікують корисний контент, беруть участь в опитуваннях і проявляють інші види активності. Але все це робиться не просто так, а з конкретною метою – просування ресурсу, продукту або ідеї.
– Псевдоботи. Сюди відносяться профілі реальних людей, які не виявляють активності у ваш обліковий запис. Такі користувачі додаються в друзі всім підряд в надії засвітитися в стрічці рекомендацій і залучити трафік в свою групу.
– Фейки. Це підроблені профілі реальних людей або компаній. Вони створюються з метою накрутки передплатників, компрометації людини або бренду, або шахрайського заробітку. Фейки небезпечні тим, що через них може постраждати ваша репутація (якщо хтось створює аккаунт нібито від вашого імені) або ви можете втратити гроші (наприклад, якщо замовите рекламу в подібному акаунті).
Як визначити, що акаунти є фейковими?
- В якості аватара обліковий запис використовує фото знаменитостей або інших людей, відверті зображення, абстрактну картинку.
- Число друзів у потенційного друга обчислюється тисячами.
- На сторінці немає особистих фото людини. Живі люди люблять ділитися фотографіями з відпочинку, сімейними фото, фотозвітами з заходів і т. п.
- Обліковий запис не публікує власного контенту або обмежується перепостами. Обережно з цим ознакою, живі люди теж можуть не публікувати свого контенту.
- Потенційний користувач публікує багато рекламних повідомлень.
- В облікового запису не зазначені особисті дані: відомості про місце проживання, роботи, навчання, родичів і т. п. Зверніть увагу, що звичайні користувачі теж часто приховують особисті дані від сторонніх.
Тож добавляючи нових «друзів» у соціальних мережах, провіряйте їхню справжність. Адже «потоваришувавши» з ними інколи можна стати жертвою кібершахраїв, повестися на дезінформацію, котру поширюватимуть ці боти, або ж узагалі втратити свою власну сторінку у соцмережі.